Zadania 29.03-02.04.2021
Poniedziałek 29.03.2021
Temat: Rozmawiamy o tradycji
„O kurce, która zapomniałaby o tradycji“ – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek na Wielkanoc.
Karta pracy str. 23 – ćwiczenie motoryki małej, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dzieci kolorują obrazek przedstawiający koszyk wielkanocny, wycinają obrazek wzdłuż linii, a następnie układają go i naklejają na kartce.
„Lekcja ciszy i milczenia“ – zabawa wyciszająca i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zadaniem dziecka jest chodzenie po obwodzie elipsy, dodatkowo trzymanie w ustch dużej łyżki ze styropianowym jajkiem (lub piłeczkę). Jajko nie może spaść na podłogę. Jeżeli spadnie to dziecko musi np. zrobić 3 przysiady.
Wtorek 30.03.2021
Temat: Wielkanocne tradycje
„Śmigus“ - słuchanie wiersza M. Konopnickiej i rozmowa na temat jego treści.
„Lany Poniedziałek“ – rozmowa na temat tradycji związanych ze śmigusem-dyngusem.
„Kto pierwszy napełni wiadro wodą?“ – zabawa matematyczna.
Rodzic stawia na środku stołu miskę z wodą i dwie szklańki,, a obok dziecka i siebie stawia po jednym pustym wiaderku. Naprzemiennie – raz rodzic, raz dziecko – rzucają kostką do gry. Osoba która rzuciła kostką, liczy kropki i wlewa do swojego wiaderka tyle szklanek wody, ile jest kropek. Wygrywa ten, kto pierwszy napełni swoje wiaderko.
„Śmigusówki“ – malowanie farbami.
Środa 31.03.2021
Temat: Zbieramy jajka
Masażyk z jajem –masaż z rymowanką. Prośba do rodziców, żeby wykonali masażyk dzieciom. Tekst na naszej grupie na WhatsApp.
„Liczymy jajeczka“ – doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dzieci biorą po 6 wyciętych z papieru pisanek. Nauczyciel podaje różne działania np. mówi: Ile to jest dwie pisanki dodać dwie pisanki?
„A co po tej pisance?“ – zabawa w rytmy.
„Kalkujemy pisankę“ – ćwiczenie grafomotoryczne, kalkowanie przez papier śniadaniowy. Dzieci nakrywają kolorowanki papierem śniadaniowym i ołówkami odrysowują na nich pisankę.
Karta pracy KP2.24 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie w liczeniu, rysowanie drogi przez labirynt tak, aby dziewczynka zebrała wszystkie pisanki.
Czwartek 01.04.2021
Temat: Zając z czekolady
Wysłuchanie piosenki „Słodka, mleczna czekolada“ i rozmowa na jej temat.
„Krótka historia czekolady“ – rozmowa kierowana.
„Smaki czekolady“ – zabawa sensoryczna. Prośba do rodziców o stworzenie możliwości dzieciom degustacji po małej kosteczce czekolady różnego rodzaju: mleczna, gorzka, biała. Dzieci próbują odgadnąć rodzaj smakołyku, ktory spróbowały.
„Zając pachnący czekoladą“ – malowanie zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie. Dzieci malują sylwetę zająca. Im mniej wody wlejecie do kubka z kakao, tym kolor zająca będzie bardziej nasycony.
„Posadź zajączka“ – rozwijanie orientacji w przestrzeni. Dziecko trzyma zajączka maskotkę lub sylwetę zajączka. Rodzic wydaje polecenia związane z umieszczeniem go w przestrzeni np. posadź zajączka przed sobą itp.
Piątek 02.04.2021
Temat: Wielkanocne kurczaki
„Kurczątko“ – zagadka słowna.
„Uważaj na kurczątko“ – zabawa słuchowa ćwicząca szybkość reakcji. Proszę, żeby dzieci miały w dłoni zakrętki od słoików. Nauczyciel wymienia różne symbole związane z Wielaknocą. Na słowo: kurczątko dzieci udaerzają rękami w zakrętki.
„Śpiewamy rytmy“ – zabawa ze śpiewem.
„Nasze kurczątka“ – praca plastyczna.
Załączniki: