Zadania 29.03-02.04.2021

 

Poniedziałek 29.03.2021

Temat:   Rozmawiamy o tradycji

 

„O kurce, która zapomniałaby o tradycji“ – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek na Wielkanoc.

Karta pracy str. 23 – ćwiczenie motoryki małej, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dzieci kolorują obrazek przedstawiający koszyk wielkanocny, wycinają obrazek wzdłuż linii, a następnie układają go i naklejają na kartce.

„Lekcja ciszy i milczenia“ – zabawa wyciszająca i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zadaniem dziecka jest chodzenie po obwodzie elipsy, dodatkowo trzymanie w ustch dużej łyżki ze styropianowym jajkiem (lub piłeczkę). Jajko nie może spaść na podłogę. Jeżeli spadnie to dziecko musi np. zrobić 3 przysiady.

Wtorek 30.03.2021

Temat: Wielkanocne tradycje

 

„Śmigus“  - słuchanie wiersza M. Konopnickiej i rozmowa na temat jego treści.

„Lany Poniedziałek“ – rozmowa na temat tradycji związanych ze śmigusem-dyngusem.

„Kto pierwszy napełni wiadro wodą?“ – zabawa matematyczna.

Rodzic stawia na środku stołu miskę z wodą i dwie szklańki,, a obok dziecka i siebie stawia po jednym pustym wiaderku. Naprzemiennie – raz rodzic, raz dziecko – rzucają kostką do gry. Osoba która rzuciła kostką, liczy kropki i wlewa do swojego wiaderka tyle szklanek wody, ile jest kropek. Wygrywa ten, kto pierwszy napełni swoje wiaderko.

„Śmigusówki“ – malowanie farbami.

 

Środa 31.03.2021

Temat: Zbieramy jajka

 

Masażyk z jajem –masaż z rymowanką. Prośba do rodziców, żeby wykonali masażyk dzieciom. Tekst na naszej grupie na WhatsApp.

„Liczymy jajeczka“ – doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Dzieci biorą po 6 wyciętych z papieru pisanek. Nauczyciel podaje różne działania np. mówi: Ile to jest dwie pisanki dodać dwie pisanki?

„A co po tej pisance?“ – zabawa w rytmy.

„Kalkujemy pisankę“ – ćwiczenie grafomotoryczne, kalkowanie przez papier śniadaniowy.  Dzieci nakrywają kolorowanki  papierem śniadaniowym i ołówkami odrysowują na nich pisankę.

Karta pracy KP2.24 – ćwiczenie grafomotoryczne, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie w liczeniu, rysowanie drogi przez labirynt tak, aby dziewczynka zebrała wszystkie pisanki.

Czwartek 01.04.2021

Temat: Zając z czekolady

 

Wysłuchanie piosenki „Słodka, mleczna czekolada“ i rozmowa na jej temat.

„Krótka historia czekolady“ – rozmowa kierowana.

„Smaki czekolady“ – zabawa sensoryczna. Prośba do rodziców o stworzenie możliwości dzieciom degustacji po małej kosteczce czekolady różnego rodzaju: mleczna, gorzka, biała. Dzieci próbują odgadnąć rodzaj smakołyku, ktory spróbowały.

„Zając pachnący czekoladą“ – malowanie zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie. Dzieci malują sylwetę zająca. Im mniej wody wlejecie do kubka z kakao, tym kolor zająca będzie bardziej nasycony.

„Posadź zajączka“ – rozwijanie orientacji w przestrzeni. Dziecko trzyma zajączka maskotkę lub sylwetę zajączka. Rodzic wydaje polecenia związane z umieszczeniem go w przestrzeni np. posadź zajączka przed sobą itp.

Piątek 02.04.2021

Temat: Wielkanocne kurczaki

 

„Kurczątko“ – zagadka słowna.

„Uważaj na kurczątko“ – zabawa słuchowa ćwicząca szybkość reakcji. Proszę, żeby dzieci miały w dłoni zakrętki od słoików.  Nauczyciel wymienia różne symbole związane z Wielaknocą. Na słowo: kurczątko dzieci udaerzają rękami w zakrętki. 

„Śpiewamy rytmy“ – zabawa ze śpiewem.

„Nasze kurczątka“ – praca plastyczna.

 

Załączniki:

kalkujemy_pisankę

psikacz_wielkanocny_kolorowanka

Zając_pachnący_czekoladą

Szkoła Podstawowa w Przywidzu, Przywidz ul. Szkolna 1

 

 

 

Powered by KomputeryZukowo.pl