Rozkład materiału od 29.03 do 02.04.2021

 

Grupa  5 latków ,,Wróbelki” – poniedziałek  29 III 2021 r.

Blok tematyczny: W marcu jak w garncu

Temat: Sztuka ludowa

Podręcznik nr 3- karta 18

1.Narysuj koguta po śladzie. Praca do wyboru- pokoloruj kredkami , mazakami, wyklej plasteliną, wycinanką, kolorowymi  gazetami . Może masz inny pomysł , jak ozdobić koguta?

Koguty są charakterystyczne dla  wycinanki łowickiej.

2. Pokoloruj kratki tak, by odwzorować  drugą część haftu. Zwróć uwagę na czarną oś symetrii, licz uważnie kratki. Zanim zaczniesz kolorować, postaw ołówkiem kropki w miejscach, które będą zielone. Druga część haftu będzie lustrzanym odbiciem pierwszej.

3. Uzupełnij nalepkami (w środku podręcznika) brakujące elementy wzoru wycinanki łowickiej.

4. Przyjrzyj się obrazkom. W każdym rzędzie odszukaj i otocz pętlą taki sam element jak ten, który znajduje się z lewej strony.

5. Wytnij serwetkę z kolorowego papieru lub gazety. Złóż  ją na pół i jeszcze raz na pół oraz wytnij nożyczkami  wzorki. Z takich serwetek robiliśmy bałwanki w przedszkolu. Proszę zrobić zdjęcie i przesłać pracę na mój telefon.

                           Wtorek  30 III 2021 r.

Temat: Stroje ludowe

Podręcznik nr 3- karta 19

1.,,Spódnica łowicka” – oznacz w kodzie na dole strony kolory według własnego pomysłu i pokoloruj spódnicę zgodnie z tym kodem.

2. Na dole z lewej strony kartki mamy dzieci w stroju krakowskim. Charakterystyczne elementy stroju dziewczynki to: wianek, korale, koszula, gorset, spódnica. U chłopca to krakuska (czapka z pawim piórem), koszula, kaftan, pas, portki.

Z prawej strony to strój góralski. Kobiety mają dodatkowo chustę i kierpce. Strój męski to kapelusz z piórkiem, cucha ( ozdobny kaftan noszony na ramionach jako peleryna), pas, portki ,kierpce i ciupaga. Zadaniem dzieci jest przyjrzeć się zdjęciom. Połączyć liniami elementy strojów ludowych z właściwymi strojami.

Proszę obejrzeć  filmiki na YouTube związany ze strojem krakowskim i góralskim.

                     Środa  31 III 2021r.

Blok tematyczny:  Wielkanoc

Temat: Wielkanoc  za pasem

Podręcznik nr 3- karta 34

1.Graj w sudoku. Narysuj odpowiednie obrazki tak, aby w żadnym rzędzie- w pionie i poziomie- wzory się nie powtarzały. Pamiętaj w każdym rzędzie musi być jajko zielone, niebieskie i pomarańczowe z wzorkami.

2.Narysuj szlaczki po śladzie i pokoloruj rysunek wg własnego pomysłu.

3.Podaj nazwy produktów , które wkładamy do koszyczka. Policz w nich sylaby i połącz z odpowiednimi koszykami  1, 2 lub3.

4.Symbole potraw w koszyczku:

-chleb- ciało Chrystusa, a także dobrobyt

-jajko- symbol  życia i zwycięstwo nad śmiercią, podzielenie się jajkiem ma wzmacniać więzi rodzinne

-wędlina- ma zapewnić płodność i zdrowie

-sól- symbol oczyszczenia, ma chronić przed złem

-chrzan- siła fizyczna

-ciasto- symbolizuje umiejętności i doskonałość

5.,, Wielkanoc inaczej”:

-USA- wyścigi  jajek;

-Francja-robienie gigantycznego omleta;

-Indie- tworzenie latarni, kwiatów z bibuły dla przyjaciół;

-Bermudy- robienie latawców.

                    Czwartek  1 IV 2021r.

Temat:  Ale jaja

Podręcznik nr 3 – karta 35

1.Wytnij elementy z dołu strony. Przyjrzyj się rysunkom i uzupełnij tabelę wyciętymi obrazkami. Zwróć  uwagę na wzorki na jajkach, wielkość palm oraz odcienie jajek.

2.Kraszanki to jajka w całości zabarwione na jeden kolor.

3.Przysłowia związane z jajkami:

-Jajko mądrzejsze od kury.

-Czym  skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.

4.,,Pomponowe jajko”- odciskanie stempli na konturze jajka z papieru( kartonu) za pomocą klamerki, pomponów z waty i patyczków higienicznych maczanych w farbie plakatowej ( lub inna praca wg własnego pomysłu).  Prześlij pracę na mój telefon.

5.Zabawy z użyciem  jajek:

-wyścigi z jajkiem na łyżce,

-obieranie jajek na twardo w jak najkrótszym czasie,

-podawanie sobie jajek z łyżki na łyżkę.

                          Piątek  2 IV 2021r.

Temat:  Wielkanocne zwyczaje

Podręcznik nr 3 – karta  36

1.Dokończ kolorowanie pisanki zgodnie ze wzorem.

2.Dobierz do siebie  połówki  jajek tak, by na jednej połówce był obrazek, a na drugiej nazwa tego co się na tym obrazku znajduje. Powiedz, ile sylab zawiera każdy z przedstawionych na jajkach wyrazów.

3.Dorysuj w tabeli brakujące pisanki. Zwróć uwagę na wskazaną wielkość jajek i wzory na nich umieszczone.

4.Połącz liniami pary takich samych palm wielkanocnych.

5.Przygotuj z rodzicami koszyczek wielkanocny z pokarmami i prześlij zdjęcie na mój telefon.

Przy okazji życzę Państwu pięknych, zdrowych i radosnych świąt!

                                                   Wych. Barbara  Owczarzak

Szkoła Podstawowa w Przywidzu, Przywidz ul. Szkolna 1

 

 

 

Powered by KomputeryZukowo.pl