Zadania 29.03-02.04.2021

 

W każdym dniu można wykorzystać kolorowanki o tematyce świątecznej, które przekazałam wraz z Kartą Pracy 2.

 

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021 – „ROZMAWAIMY O TRADYCJI”

  • Omawianie wartości „tradycja” – słuchanie opowiadania „O kurce która zapominałaby o tradycji” Marleny Szeląg. Rozmowa na temat zwyczaju malowania jajek
    na Wielkanoc.
  • Praca z Kartą Pracy strona 23 – kolorowanie rysunku koszyka wielkanocnego.
  • „Zbieramy rozsypane jajka” – zabawa ruchowa, utrwalenie nazewnictwa związanego
    z orientacją przestrzenną. Przed zabawą – rozmieścić w różnych miejscach w pokoju kolorowe jajka (papierowe sylwety). Szukanie ukrytych sylwet pisanek. Gdy wszystkie pisanki zostaną odnalezione dziecko siada, przelicza swoje pisanki i mów gdzie
    je znalazł. Np. na półce, pod stołem, na krześle, obok drzwi… itd.

WTOREK 30.04.2021 – „WIELKANOCNE TRADYCJE”

  • „Lany Poniedziałek” – rozmowa przy ilustracjach na temat tradycji związanych
    ze śmigusem – dyngusem.
  • „Śmigus” – słuchanie wiersza Marii Konopnickiej, rozmowa na temat jego treści.
  • „Kto pierwszy napełni wiadro wodą?” – zabawa matematyczna.

Potrzebne:

  • miska z wodą,
  • dwie kostki do gry,
  • dwa plastikowe kubki,
  • puste wiaderko.

Zasady gry.

Dziecko rzuca dwiema kostkami do gry, zlicza kropki i wlewa do swojego wiaderka tyle kubków wody ile wyrzucił kropek na obu Kostach.

 

ŚRODA 31.03.2021 – „ZBIERAMY JAJKA”

  • „O jajkach słów kilka” – rozmowa kierowana na podstawie ilustracji na temat jaj
    ( kraszanek, pisanek). „Wielkanocne pisanki” – słuchanie i omówienie treści wiersza Dominiki Niemiec.
  • „Co znajdę pod skorupką?” – zabawa badawcza. Przygotowanie dwóch jajek kurzych
    – jedno zwykłe, świeże, a drugie ugotowane na twardo.
  • „Pisanki” – praca plastyczna. Karta A4 – papier techniczny z narysowanym na niej owalem (jajkiem). Ozdabianie w dowolny sposób.
  • Zabawa ruchowa – chodzenie po elipsie z jakiem na łyżce.

CZWARTEK 01.04.2021 – „WIELKANOCNY ZAJĄCZEK”

  • „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?” – próba odpowiedzi na pytanie
    na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „ Wielkanocny zajączek” Piotra Wilczyńskiego.
  • Praca z Kartą Pracy 2 strona 24 – ćwiczenia grafomotoryczne.
  • „Napełniamy wiadro wodą” – zabawa ruchowa z elementem rzutu.

Potrzebne:

  • wiaderko,
  • kilka zgniecionych kul papierowych.

PIĄTEK 2.04.2021 R. – „WIELKANOCNE KURCZAKI”

 

  1. „Zagadki wielkanocne” – utrwalanie wiedzy o zwyczajach wielkanocnych („Kurczątko” – zagadka słowna według M. Szeląg). Rozwijanie u dziecka twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  2. „Nasze kurczątka” – praca plastyczna.
  3. Zabawa ruchowa – żółty balon z narysowanymi mazakiem skrzydłami, dziobem, oczami. „Gdzie jesteś kurczaczku?” – zabawa w chowanego. „Piórko kurczątka”
    – dziecko dmucha położone na dłoni piórko tak, aby z niej nic spadło – robi wdech nosem, wydech ustami.

Szkoła Podstawowa w Przywidzu, Przywidz ul. Szkolna 1

 

 

 

Powered by KomputeryZukowo.pl